VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB KLÁROU KADEČKOVOU

I) Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává Mgr. Klára Kadečková, IČO: 87534541, se sídlem Hrubínova 1541, 256 01 Benešov (dále jen „Poskytovatel“), jako poskytoval služeb v souladu s jejím předmětem podnikání, zejména v oblasti poradenské a konzultační činnosti v oblasti výživového poradenství a oblasti tělovýchovných a sportovních služeb, za účelem stanovení obchodních podmínek dodávek nabízených Služeb pro své klienty, a to v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“).
  2. Svým podpisem pod textem VOP nebo na jakémkoli jiném dokumentu zakládajícím ve smyslu těchto VOP smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Klientem nebo jakoukoli jinou formou, včetně zaslání objednávky na dodávku Služeb, potvrzuje osoba, která tak učinila, že je s aktuálně platným zněním VOP srozuměna a že je v celém rozsahu akceptuje.  
  3. Aktuálně platné znění všeobecných obchodních podmínek je zveřejněno vždy na oficiální internetové stránce Poskytovatele https://www.jidlolam.cz/. 

II) Vymezení pojmů

  1. Ceníkem se rozumí aktuálně platný přehled cen Služeb vypracovaný Poskytovatelem a přístupný na Internetových stránkách Poskytovatele nebo zaslaný Klientovi. Ceník stanoví závazně ceny pro dodávky Služeb sjednané mezi Poskytovatelem a Klientem.
  2. Místem poskytnutí Služeb se rozumí adresa provozovny Poskytovatele, popř. jiná adresa dohodnutá s Klientem. 
  3. Poskytovatelem se rozumí Bc. Klára Kadečková, IČO: 87534541, se sídlem Hrubínova 1541, 256 01 Benešov. 
  4. Nabídkou se rozumí aktuálně nabídnutá cena Služeb vypracovaná Poskytovatelem a zaslaná Klientovi. Cena uvedená v Nabídce představuje závaznou cenu pro dodávku Služeb specifikovaných v Nabídce. Povinné náležitosti Nabídky jsou uvedeny v čl. IV) těchto VOP.
  5. OZ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. 
  6. OSŘ se rozumí zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů.
  7. Objednávkou se rozumí jednostranný právní úkon Klienta, kterým objednává u Poskytovatele Služby. Povinné náležitosti Objednávky jsou uvedeny v čl. IV) těchto VOP.
  8. Službou se rozumí jakékoli typizované plnění specifikované v Ceníku nebo Nabídce. 
  9. Smlouvou se rozumí smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Klientem založený způsobem uvedeným v III)1) těchto VOP.
  10. Internetovými stránkami Poskytovatele se rozumí: https://www.jidlolam.cz.
  11. Informacemi o zpracování osobních údajů se rozumí samostatný dokument upravující práva a povinnosti Poskytovatele při zpracovávání osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, který je dostupný na Internetových stránkách Poskytovatele.
  12. VOP se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky, jak je uvedeno v čl. I)1) výše. 
  13. Klientem se rozumí osoba, která v souladu s těmito VOP uzavře s Poskytovatelem Smlouvu.

III) Smlouva

  1. Smluvní vztah mezi Klientem a Poskytovatelem týkající se plnění Služeb vzniká:
    1. přijetím Objednávky Klienta Poskytovatelem, ke kterému dochází buď písemnou akceptací po obdržení Objednávky a/nebo okamžikem splnění Objednávky nebo její části Poskytovatelem; k písemné akceptaci Objednávky dochází zpravidla elektronicky;
    2. přijetím Nabídky Klientem, ke kterému dochází písemnou akceptací zpravidla elektronicky.
  2. Smluvní vztah založený způsobem uvedeným v odst. 1) tohoto článku je dále v těchto VOP označován jako „Smlouva“.
  3. V případě, že je dále v těchto VOP uveden odkaz na „Smlouvu“, myslí se tím jakýkoli dokument, který Smlouvu tvoří nebo je její součástí, jako je Objednávka, Nabídka, Ceník, VOP apod.
  4. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ, které mimo jiné stanoví, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určitou cenu učiněný v katalogu je nabídkou, se nepoužije.  
  5. Ustanovení § 1740 odst. 3 OZ a ustanovení § 1751 odst. 2 OZ, které stanoví, že je smlouva uzavřena i tehdy, kdy nedojde k úplné shodě projevů vůle smluvních stran, se nepoužije.   

IV) Objednávka a Nabídka Služeb

  1. Klient je oprávněn si objednat Služby prostřednictvím Objednávky učiněné buď písemně (poštou, elektronicky), telefonicky nebo prostřednictvím příslušného odkazu na Internetových stránkách Poskytovatele.
  2. V případě Klienta, který si objedná Služby telefonicky, zpracuje Poskytovatel písemnou Nabídku a odešle ji k písemnému potvrzení Klientovi. Klientem písemně potvrzená Nabídka se považuje za uzavřenou Smlouvu ve smyslu čl. a) těchto VOP.   
  3. Objednávka i Nabídka musí obsahovat nejméně tyto údaje, nedohodnou-li se strany jinak:
    1. jméno a příjmení Klienta, datum narození, adresa trvalého pobytu a jeho kontaktní údaje (telefon, email);
    2. druh a označení objednávané Služby;
    3. cenu za objednávanou Službu dle Ceníku/Nabídky (bez DPH);
    4. místo poskytnutí služby;
    5. prohlášení o tom, že se Klient seznámil s VOP uveřejněnými na Internetových stránkách Poskytovatele a prohlášení, že je v celém rozsahu akceptuje.  
  4. Vystavená Objednávka/Nabídka je pro Klienta závazná do okamžiku požadovaného termínu plnění, který je v souladu s těmito VOP nebo byl jinak vzájemně dohodnut. 
  5. Objednávku/Nabídku, která není vystavena v souladu s těmito VOP, případně jinými dokumenty tvořícími Smlouvu, je Poskytovatel oprávněn odmítnout nebo vrátit Zákazníkovi k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se na Objednávku hledí, jako by nebyla Poskytovateli nikdy doručena. 
  6. Poskytovatel je oprávněn nepřijmout Objednávku, pokud Klient nemá ke dni vystavení Objednávky vyrovnány veškeré splatné dluhy vůči Poskytovateli. 
  7. Ocitne-li se Klient v prodlení s platbou splatných faktur, je Poskytovatel oprávněn s okamžitou účinností pozastavit poskytování Služeb, a to až do úplného zaplacení splatných dluhů a jejich příslušenství. Takovéto pozastavení dodávek Služeb není porušením Smlouvy a Poskytovatel nenese odpovědnost za případnou tím způsobenou újmu.  

V) Další podmínky poskytování Služeb

  1. Klient je povinen v potřebném rozsahu, zejm. je-li to nezbytné při poskytování jednotlivých Služeb, spolupracovat s Poskytovatelem při poskytování Služeb, zejména pravdivě zodpovědět dotazy Poskytovatele, poskytnout úplné a pravdivé informace o svém zdravotním stavu a nic nezatajovat. V případě, že Klient nebude dodržovat doporučení a rady Poskytovatele, nemůže Poskytovatel garantovat dosažení předpokládaného výsledku.

VI) Cena a platební podmínky

  1. Cena za Služby je stanovena ve výši podle Ceníku dostupného na Internetových stránkách Poskytovatele nebo Nabídky.
  2. Vystavením Objednávky/přijetím Nabídky se Klient zavazuje k úhradě ceny za objednané Služby ve výši podle Ceníku nebo Nabídky platné v době vystavení takové Objednávky/přijetí Nabídky.
  3. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty. 
  4. Klient zasláním Objednávky/přijetím Nabídky na poskytnutí Služeb Poskytovateli potvrzuje, že souhlasí s cenami za Služby podle platného Ceníku nebo Nabídky. 
  5. Cena za Služby bude hrazena na základě faktury Poskytovatele. Faktura bude zpravidla vystavená ke dni zaslání Objednávky/přijetí Nabídky a splatná ještě před poskytnutím Služeb.  Faktura vystavená Poskytovatelem je platební a daňový doklad, který obsahuje veškeré náležitosti stanovené pro takovýto doklad příslušnými právními předpisy. 
  6. Řádnou úhradou faktury se přitom rozumí připsání příslušné částky na účet Poskytovatele nebo přijetím hotovostní platby. 
  7. V případě prodlení Klienta s úhradou splatné pohledávky Poskytovatele vyúčtované Klientovi v souladu se Smlouvou bude Klient povinen uhradit Poskytovateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení. Poskytovatel má zároveň nárok na náhradu újmy v plné výši.  
  8. V souladu s ustanovením § 1806 OZ může Poskytovatel požadovat též úroky z úroků. 

VII) Práva z vadného plnění 

  1. Poskytovatel odpovídá za množství, jakost a provedení poskytovaných Služeb, tedy za to, že Služby jsou co do množství, jakosti a provedení totožné s Objednávkou/Nabídkou. 
  2. Práva z vadného plnění uplatňuje Klient u Poskytovatele reklamací, kterou musí učinit včas, tj. bez odkladu poté, co vadu zjistí, pokud z těchto VOP nebo jiného dokumentu tvořícího Smlouvu nevyplývá něco jiného. 
  3. Vady zjevné je Klient povinen uplatnit nejpozději do 24 (dvaceti čtyř) hodin od poskytnutí Služby. Vadami zjevnými se rozumí vady, které v okamžiku poskytnutí Služby nesporně existovaly a Klient je mohl při poskytnutí Služby zjistit. 
  4. Pro uplatnění práv z vadného plnění je Klient povinen doručit Poskytovateli reklamaci Služeb ve výše stanovených lhůtách, a to písemně poštou nebo elektronicky.   
  5. Obsahem sdělení o reklamaci musí být zejména:
    1. označení Klienta;
    2. název a popis reklamované Služby;  
    3. popis vady nebo způsobu, kterým se vada projevuje; 
    4. datum poskytnutí reklamované Služby;
    5. u písemné reklamace datum a podpis Klienta.
  6. Reklamaci, kterou Poskytovatel uzná jako oprávněnou, vyřídí v nejbližším možném termínu, nejpozději do 30 pracovních dnů od řádného uplatnění reklamace. Uznáním reklamace ze strany Poskytovatele je také poskytnutí nového plnění. Poskytovatel neuzná reklamaci, která nebyla Klientem uplatněna včas.
  7. Reklamaci vyřizuje Poskytovatel dle jeho volby s ohledem na povahu vady, a to poskytnutím chybějícího množství nebo výměnou vadného plnění Poskytovatele za bezvadné, není-li to možné pak poskytnutím přiměřené slevy nebo opravou vadných Služeb.
  8. Uplatnění reklamace neopravňuje Klienta k neuhrazení celé ceny za Služby, ledaže se Poskytovatel a Klient dohodnou jinak.  

VIII) Kontaktní místa a osoby

  1. Kontaktními poštovními adresami Klienta a Poskytovatele jsou adresy jejich bydliště nebo sídla uvedené ve Smlouvě, není-li v konkrétním případě sjednána kontaktní adresa jiná. 
  2. Kontaktní místa Poskytovatele pro přijímání jakýchkoli oznámení a sdělení Klienta (zejména Objednávek, reklamací, atd.) jsou, není-li mezi stranami výslovně sjednáno jinak, následující:
    1. Adresa provozovny Poskytovatele:
      • Jiřího Horáka č.p. 1696 (vchod z ulice Pražská), 256 01 Benešov
    2. Telefonní čísla:  
      • +420 773 233 403
    3. Emailové adresy: 
      • info@jidlolam.cz 

IX) Doručování

  1. Není-li výslovně pro jednotlivé případy stanovena ve Smlouvě konkrétní forma určitého právního jednání, oznámení nebo sdělení (dále jen „Oznámení“), musí mít veškerá Oznámení dle Smlouvy písemnou podobu a musí být doručeny druhé straně poštou nebo elektronicky na příslušné kontaktní místo specifikované v čl. VIII) těchto VOP.
  2. Oznámení jsou považována za doručené:
    1. u doručení poštou třetím pracovním dnem následujícím po odeslání zásilky na příslušnou kontaktní adresu adresáta, není-li doloženo dřívější doručení;
    2. u doručení elektronicky okamžikem odeslání elektronické zprávy na příslušnou emailovou adresu adresáta, pokud se tak stane v pracovní dny mezi 8:30 – 17:00 hod., v opačném případě v 8:30 hod. prvního následujícího pracovního dne, a pokud doručení zprávy bude odesílateli elektronicky potvrzeno. 

X) Náhrada újmy a vyloučení odpovědnosti

  1. Každá ze smluvních stran odpovídá druhé straně za újmu, kterou způsobí porušením svých povinností vyplývajících ze Smlouvy, ledaže prokáže, že k tomu došlo v důsledku okolností vylučujících odpovědnost. Náhrada takto vzniklé újmy ze strany porušující strany je omezena částkou odpovídající ceně za dodání Služeb dle Smlouvy, které se porušení týká, a to s výjimkou případů, kdy byla újma způsobena úmyslně, nebo z hrubé nedbalosti nebo v případě újmy na zdraví.
  2. Okolnostmi vylučujícími odpovědnost je jakákoli událost nebo souhrn okolností, které jsou mimo přiměřenou kontrolu odpovědné strany, nastaly nezávisle na její vůli a brání jí (dočasně nebo trvale) ve splnění jejich povinností dle Smlouvy, včetně mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli odpovědné strany.
  3. Klient bere na vědomí, že Služby Poskytovatele nejsou zdravotními službami (zdravotní péčí) ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o zdravotních službách“), ani specifickými zdravotními službami ve smyslu zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. Pokud zdravotní stav Klienta vyžaduje zvláštní výživový režim, případně pokud je Klient omezen v užívání určitého druhu výživy, je povinen se předem poradit o využití Služeb se svým lékařem a o těchto skutečnostech informovat Poskytovatele.
  4. Služby Poskytovatele nenahrazují standardní lékařskou péči. Poskytovatel neodpovídá za jakékoli zdravotní komplikace a veškeré následky, které jsou nebo mohou být způsobené tím, že Klient nevyhledal lékařskou péči v situaci, kdy to bylo vhodné nebo v případě doporučení Poskytovatele. Poskytovatel rovněž neodpovídá za jakoukoli újmu způsobenou nedodržením pokynů lékaře, vztahujícím se k zdravotnímu stavu Klienta.
  5. Pokud není výslovně stanoveno jinak, strany budou hradit škodu způsobenou výlučně druhé smluvní straně, nikoli třetí osobě.  

XI) Trvání a ukončení Smlouvy

  1. Smlouva se uzavírá s účinností ode dne jejího uzavření, není-li sjednáno jinak.
  2. Smlouva je uzavřena:
    1. na dobu splnění samostatně vystavené Objednávky Zákazníka; nebo
    2. na dobu určitou, je-li délka jejího trvání sjednána ve Smlouvě; nebo
    3. na dobu neurčitou. 
  3. Je-li Smlouva uzavřena na dobu určitou, dojde k ukončení Smlouvy:
    1. uplynutím sjednané doby trvání; nebo
    2. na základě dohody stran o předčasném ukončení Smlouvy; nebo
    3. v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a způsobem podle odst. 5) tohoto článku, není-li mezi stranami sjednáno ve Smlouvě jinak.
  4. Je-li Smlouva uzavřena na dobu neurčitou, dojde k ukončení Smlouvy:
    1. na základě dohody stran o ukončení Smlouvy; nebo
    2. v důsledku odstoupení od smlouvy z důvodů a způsobem podle odst. 5) tohoto článku, není-li mezi stranami sjednáno ve Smlouvě jinak.
  5. Odstoupení od Smlouvy je možné výhradně z důvodů uvedených v tomto odstavci 5), není-li mezi stranami sjednáno jinak ve Smlouvě, a to na základě písemného oznámení doručeného druhé straně s uvedením důvodu odstoupení a s účinky odstoupení k okamžiku doručení takového oznámení druhé straně. Důvody pro odstoupení jsou následující:
    1. Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy ze strany Poskytovatele, za které se považuje výlučně opakované neplnění povinností Poskytovatele podle Smlouvy, které Poskytovatel nenapraví ani ve lhůtě 30 (třiceti) dnů od doručení písemné výzvy Klienta s upozorněním na takové neplnění.
    2. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případech stanovených ve Smlouvě a také z důvodu podstatného porušení Smlouvy ze strany Zákazníka, za které se považuje:
      1.  prodlení s úhradou splatné pohledávky vyúčtované Poskytovatelem Klientovi podle Smlouvy, které trvá déle, než 14 (čtrnáct) dní; nebo 
      2. neposkytnutí součinnosti Klientem podle článku V. těchto VOP; 
      3. jiné podstatné porušení povinností Klienta stanovených Smlouvou.
    3. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze Smlouvy, vyjma:
      1.  těch, která vzhledem k jejich povaze mají trvat i po ukončení Smlouvy, zejména práva a povinnosti obsažená v ujednáních o náhradě újmy a smluvních pokutách, a
      2. povinnosti Klienta k úhradě ceny za skutečně poskytnuté Služby nebo jejich části.
    4. K okamžiku účinků odstoupení od Smlouvy:
      1. zanikají vystavené Objednávky (nebo jejich část) na dodávky Služeb, které nebyly k tomuto okamžiku dodány; ve vztahu ke Službám, které byly již k tomuto okamžiku poskytnuty, ale nebyly uhrazeny, zůstává Smlouva v platnosti a Klient je povinen za takové Služby Poskytovateli zaplatit sjednanou cenu.
      2. mají strany právo vyúčtovat smluvní pokuty, jsou-li ve Smlouvě sjednány a vznikla-li povinnost dotčené strany k jejich úhradě.      
  6. Ustanovení § 1978 odst. 2 OZ, které stanoví, že marné uplynutí dodatečné lhůty stanovené k plnění má za následek automatické odstoupení od smlouvy, se nepoužije.  

XII) Řešení sporů

  1. Strany (nebo jejich ustanovení zástupci nebo zmocněnci) se na základě písemného prohlášení jedné ze stran o jakémkoli sporu nebo nároku, včetně sporu o platnost Smlouvy a její porušení, sejdou do 15 (patnácti) dnů od data takového prohlášení, aby se pokusily dosáhnout smírného řešení týkajícího se sporné záležitosti.
  2. V případě, že dojde mezi Uživatelem a Poskytovatelem ke sporu, který se nepodaří vyřešit smírně, může Uživatel podat 
  3. Nebudou-li osoby uvedené v předchozím odstavci schopny dosáhnout smírného řešení týkajícího se všech sporných záležitostí na takovém setkání, může být jakýkoli přetrvávající spor řešen v rámci návrhu na mimosoudní vyřešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 nebo bude s konečnou platností vyřešen v rámci řádného soudního řízení. Strany se ve smyslu § 89a OSŘ dohodly, že věcně příslušný soud v sídle Poskytovatele je místně příslušným soudem prvního stupně pro veškerá soudní řízení zahájená v souvislosti se Smlouvou, včetně sporu o její platnost, nestanoví-li zákon jinou výlučnou příslušnost. Strany současně sjednávají, že rozhodným právem je právo České republiky. 

XIII) Další a závěrečná ujednání

  1. Každá ze stran má povinnost bez prodlení informovat druhou stranu o všech skutečnostech neuvedených ve Smlouvě, které mohou mít vliv na plnění závazků ze Smlouvy.
  2. Poskytovatel považuje veškeré osobní údaje poskytnuté Klientem v souvislosti se Smlouvou za přísně důvěrné a prohlašuje, že s nimi nakládá v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a se zákonem č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů, a zpracovává pouze takové osobní údaje, které jsou dostupné z veřejně přístupných datových souborů, případně takové osobní údaje, které jsou nutné k plnění předmětu Smlouvy. Podrobné informace o nakládání a zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu označeným jako Informace o zpracování osobních údajů, který je dostupný na Internetových stránkách Poskytovatele.
  3. Smlouva je uzavřena podle právního řádu České republiky, v režimu OZ. Veškeré záležitosti, které nejsou výslovně upravené v těchto VOP a Smlouvě, se budou řídit příslušnými právními předpisy České republiky. Ustanovení § 558 odst. 2 OZ o tom, že obchodní zvyklosti mají přednost před ustanovením zákona, které nemá donucující účinek, se nepoužije. 
  4. Všeobecné obchodní podmínky Poskytovatele platí ode dne jejich zveřejnění na Internetových stránkách Poskytovatele do jejich zrušení nebo zveřejnění nových obchodních podmínek s pozdějším datem a nabývají účinnosti druhým dnem po takovém zveřejnění. Novější znění všeobecných obchodních podmínek ruší podmínky vydané dříve. Právní vztahy mezi Klientem a Poskytovatelem se posuzují vždy podle ustanovení všeobecných obchodních podmínek platných v době uzavření příslušné Smlouvy. 
  5. V případě odchylných písemných ujednání v dokumentech tvořících Smlouvu platí ujednání zvláštních podmínek v tomto pořadí:
    1. ujednání obsažená v Objednávce/Nabídce;
    2. ujednání ve VOP.
  6. Veškeré změny a doplňky Smlouvy, která byla mezi stranami sjednána písemně, musí být učiněny také v písemné formě a musí být podepsány Klientem a Poskytovatelem.
  7. V případě, že kterékoliv ustanovení Smlouvy bude shledáno neplatné, neúčinné, neproveditelné, v rozporu s právními předpisy nebo nevynutitelné, nebude tím jakkoliv dotčena ani ovlivněna účinnost nebo vynutitelnost ostatních ustanovení. Strany v takovém případě sjednají takové ustanovení, které co možná nejvíce odpovídá smyslu a účelu původního ustanovení a úmyslu stran vyjádřeném ve Smlouvě. 
  8. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. 4. 2023.